יום ראשון, 9 באוקטובר 2011

מתנה ירוקה – נטיעת עץ בקליק אתר קק"ל


שוב אני והירוקת הזאת. פוסט ירוק ומיוחד לרגל השנה החדשה, הסביבה והטבע, מתנות מיוחדות, מתנות לציון אירועים מיוחדים כמו בר / בת מצווה, ברית/ה או לידה, יום הולדת ויום נישואין, מתנה מחו"ל לארץ או מהארץ לחברינו ומשפחתנו בחוץ לארץ, ולמעשה – מתנה לכל עת, אם תשאלו אותי.
הנה כמה דברים שלא ידעתם על עצים, תודה לאתר קק"ל המופלא!! על עושר המידע וכמובן העשייה בתחום הייעור:
  1. עץ אחד משמש בית גידול לציפורים ובעלי חיים
  2. עץ משמש כקיר אקוסטי הבולם רעשים בסביבת הבית
  3. עץ אחד יכול לספוג 20 ק"ג אבק ו 70 ק"ג תרחיפים המכילים מתכות רעילות
  4. העצים מגנים עלינו בכל כך הרבה דרכים, למשל סופגים פחמן דו חמצני, גז החממה העיקרי האחראי להתחממות כדור הארץ.
  5. עץ אחד מוריד את הטמפרטורה בקיץ בסביבתו, בעד 4 מעלות!
  6. שורשים של עץ בוגר מייצבים את הקרקע ויכולים לסייע בבלימת רעידת אדמה
  7. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שיש בה יותר עצים בתחילת המאה הזו, משהיו בה בסוף המאה הקודמת! קק"ל נטעה בארץ כ 240 מיליון עצים!
  8. דוד בן גוריון אמר שאין שום בנין שחשוב יותר מאיקליפטוס, שקמה או חורש אלונים. עצים הם שורשי האדם, בנין אפשר להקים פה ושם, אך אין תחליף לעץ בן מאה שנה.
  9. לפי חוק פקודת היערות, שנועד להגן על העצים בארץ, אסור לכרות שום עץ, גם לא בחצר של בית פרטי, ללא היתר כריתה. כריתת עצים המנוגדת לחוק גוררת קנסות.
  10. שמעתם? הצעת חוק חדשה לפיה יזמים וקבלנים יצטרכו לנטוע עץ חלופי בעד כל עץ שאותו יכרתו לטובת בנייה.
  11.  באפשרותכם לנטוע עצים במהלך כל השנה, ביערות קק"ל באירועי נטיעות, או בשטח פרטי – במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם מומחה באשר להתפשטות השורשים והנוף.
  12. מתנה ירוקה במיוחד היא לנטוע עץ באחד מיערות קק"ל באמצעות תרומה של 36 שקלים, בכל יער שתבחרו, לכבוד אדם מיוחד שלו אתם מעניקים מתנה ירוקה כזו, בשם מישהו או לציון אירוע מיוחד. באתר קק"ל ניתן לבחור אזור בארץ, לבחור יער, להתרשם ממספר העצים לנטיעה בכל יער, לשלם ולהקליק – העץ ניטע ביערות על ידי יערני קק"ל. תוספת של כ 10 שקלים תזכה אתכם בתעודה יפה שניתן להעניק במתנה, על העץ שניטע עם הקדשה אישית.  ניתן גם לתרום נטיעת עצים ליערות הכרמל ולקחת חלק במבצע שיקום יערות הכרמל.
להענקת מתנה של נטיעת עץ ביערות הארץ עברו לאתר הנטיעות של בלינק: אתר נטיעות קק"ל
חפשו עוד מתנות לסוכות, מתנה לסוכות עציץ ירוק ותיהנו מחג ירוק! חיזרו לבקר באתר כדי למצוא רעיונות להכנה או קנייה של מתנות לכל אירוע.

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl