יום שני, 3 באוקטובר 2011

מתנה לסוכות - עציץ ירוק


השנה אני בסימן ירוק, וודאי שמת לב לכך לנוכח הכמות ההולכת וגוברת של פוסטים "ירוקים". אין בכך שום דבר חדש מבחינתי, אלא שהשנה החולפת הבהירה לי כמה כסף אנחנו מוציאים על מתנות לא מוצלחות, מבוזבזות, על ירידת ערך, על נסיעות מיותרות ושיטוטים המבוזבזים על החלפות של כל המתנות הלא שימושיות או לא מוצלחות שקנו לנו וכן הלאה.
השנה החדשה התחילה בסימן מתנות של ספרים והענקת מתנות מנייר ממוחזר, והיום רגע לפני סוכות, אני בהצעה ירוקה מתמיד: עציץ יפה מתנה לסוכות, שתיל, עץ יפה לגינה וכל צמח ירוק, טרי ורענן שאתם יכולים לחשוב עליו.
מתנה לסוכות יכולה להיות מדהימה בצורת עציץ חדש, שתילים לגינה או לאדנית המרפסת / חלון, נטיעת עץ או גינת ירק קטנה.  סוכות הוא חג של טבע ומשפחתיות, הכרת החוץ ויציאה מהבתים, התחברות לטבע והאדמה, ויש לי עוד כמה סיבות נהדרות בשבילכם, להעניק השנה מתנה לסוכות בסימן ירוק.
הנה כמה עובדות מעניינות על הירוק ירוק הזה, שאולי יגרמו לכם לשקול מחדש בחירת מתנות לסוכות השנה:
1. עץ אחד משמש בית גידול לעשרות ציפורים ובעלי חיים.
2.  עץ משמש כקיר אקוסטי, הוא בולם רעשים בסביבת הבית.
3. עץ אחד מסייע להפחתת הטמפרטורה בסביבתו, בימי הקיץ, בעד ארבע מעלות.
4. עץ אחד יכול לספוג בשנה 20 ק"ג אבק ולבלוע 80 ק"ג תרחיפים, המכילים מתכות רעילות.
5. נטיעת עצים עוצרת את התחממות כדור הארץ מכיוון שהעצים עוצרים את אפקט החממה.
6. עץ אחד מטהר אוויר מזוהם, מייצר 700 ק"ג חמצן וקולט 20 טון פחמן דו חמצני, שהנו גז החממה העיקרי.
7. עץ כמובן מוסיף ירק, שמחה ורעננות לכל נוף, ובוודאי לנוף עירוני.
8. כ 500 ק"ג פסולת נייר נדרשים כדי להציל עץ אחד מתעשיית הנייר הלא ממוחזר.
9. שורשים של עצים מייצבים את הקרקע ויכולים לסייע בבלימת רעידות אדמה.
10. על אדם אחד לטעת 200 עצים כדי לאזן את הזיהום שיצר במהלך חייו.
עכשיו תגידו לי בכנות – יש מתנה טובה יותר לסוכות מאשר עציץ ירוק??
אני בטוחה שתאהבו את הרעיונות הנוספים שיש לי לקניית מתנות לסוכות, חלקן אפשר אפילו להכין לבד או לקנות בזול, חלקן יכולות להיות יוקרתיות ובקיצור - כל אחד ימצא כאן מתנה מיוחדת. תיהנו!

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl