יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

מתנה בלי בעיות: בעיולוגיה מאת קן וטנאבה


ספר הוא מתנה מצוינת לחורף, מתנה למצטנפים בביתם וגם לאלו שמתים על הקיץ ורק מחכים שהוא כבר יפציע מחדש... אך בנתיים יושבים בבית ומקשיבים לגשם.
מה עושים כשגשם בחוץ? אפשר לסרוג, לראות סרטים, לבשל, לעבוד על פרוייקט, לארח, לפגוש חברים, לשחק עם הילדים, לעשות מוסיקה, לגלוש באינטרנט ואפשר גם לקרוא.
עם שמיכה ליד ומשקה חם, אור צהוב וחם ושקט סביב, לפתוח ספר ולשקוע לשעה בעולם אחר.
לא פשוט להביא ספר מתנה, אך זו אחת המתנות הכי פופולאריות. תמיד כיף לקבל ספר חדש מתנה, אם אתם אוהבים לקרוא. ספר חדש הוא הזדמנות, הוא כניסה למרחב חדש ולא ידוע, ספר זו הפתעה, בילוי. וזה עוד מבלי שמנינו את כל היתרונות הפרקטיים שיש להענקת מתנה כזו: ספר לא תופס מקום, ספר קל להחליף , קל יחסית לקבל המלצות על ספרים ועוד.
הפעם אמליץ על מתנה לגבר או לאישה, ספר מתחום הלימוד / שיפור / קאוצ'ינג. בעיולוגיה הוא ספר קצר, כ 130 עמודים פשוטים מאוד לקריאה ואפשר בקלות לקרוא אותו בבת אחת. גם מי שלא חובב קריאה ימצא שקל לקרוא בספר הזה. בעיולוגיה יעורר עניין כמעט בכל אחד.
בעיולוגיה הוא ספר שנכתב על ידי קן וטנאבה במטרה ללמד ילדים ביפן, בפשטות, כיצד לפתור בעיות ביעילות. בעיות בחיים האישיים, בלימודים, בעסקים ובעצם – כל שאלה, התלבטות או בעיה שהיא.
כשקראתי את בעיולוגיה חשבתי לעצמי, שחוץ מילדים מחוננים, קשה לי להאמין שילדים באמת יוכלו ללמוד מהספר הזה. אבל בני נוער בהחלט כן. לא שילדים לא ימצאו בו עניין, אלא שבעיני הוא לא ברמה של ילדים, על אף פשטותו. חשוב לציין שהספר בעיולוגיה אמנם התחיל כספר לימוד, אבל לא לילדים קטנים, אלא אכן לבני נוער, ובהמשך האדרתו יצאה משליטה. הוא הפך לשם דבר בארצות הברית ובארצות אחרות ועורר עניין רב, ולא בכדי. הספר מתאר כיצד לפתור בעיות מסוגים שונים באמצעות ארגז כלים, שכל אחד יכול ליישם. אפשר גם ללמד ילדים כיצד לפתור בעיות או דילמות באמצעות השיטות המתוארות בספר, כך שלדעתי מורים, הורים ואנשי חינוך בהחלט יוכלו להיעזר בו.
העולם סביבנו משתנה ללא הרף, המציאות של היום שונה מזו שהייתה כשהיינו ילדים בעצמנו, התפקידים שאנשים בוחרים לעצמם מפותחים יותר, הדרישות שונות וקצב החיים אחר. טכנולוגיות חדשות מציבות בפנינו גם פתרונות, אך גם אתגרים חדשים ותחומי עניין שונים. כך שלנסות לנסח פתרונות נפוצים לבעיות כלליות הוא בבחינת בלתי אפשרי. מה גם שאנשים שונים זה מזה, כל אחד בנוי אחרת, מגיב אחרת, מציב לעצמו סדר עדיפות שונה בחיים.
מה שחכם בספר הזה, בעיולוגיה, הוא הגישה המציגה בפנייך כלים שונים באמצעותן ניתן לפתור בעיות שונות, ללא קשר לזמן, מקום או אישיות. כל אחד יכול לעשות בהם שימוש.
במידה ואתם בדיוק צריכים לקנות מתנה נחמדה, לא מחייבת לאישה, גבר או לבני נוער – בעיולוגיה הוא ספר מתנה מצוין בעיני. מתאים לאנשי עסקים, מורים, פסיכולוגים, מחנכים, קאוצ'רים ולכל מי שמתעניין. לדעתי זו מתנה נפלאה לבני נוער, שיכולה לסקרן אותם. התמודדות עם בעיות, בחירה בין חלופות ודילמות מעסיקה אותם בשנים אלה, והספר הזה יכול לשפוך אור על תהליך קבלת ההחלטות שלהם.
בעיולוגיה הוא ספר שהחלט מתאים בתור מתנה לבני נוער, מאחר והוא קצר, קולע, כתוב בפשטות חביבה, עם איורים נחמדים והרבה גישה חיובית. המלצה שלי.

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl