יום ראשון, 7 בנובמבר 2010

שוב? כן, ועוד פעם בשבוע הבא. קנית מתנות לחברים של הילדים


כמה מתנות אפשר לקנות לחברים של הילדים שלנו בטרם נשתגע? גן ילדים ממוצע כולל כ 30 ילדים, וכיתת בית ספר לפחות 30 ואף בכיוון ה 40. ילדים, מטבע הדברים, כמו כל דבר בעולם, נולדו בשעה טובה מתישהו, במועד מסוים על פני רצף הזמן, ויום חגם הזה הוא היום היחיד בשנה אליו הם מצפים ומייחלים מהשנייה שהוא מסתיים ועד לשנה הבאה.
יום הולדת. אח, איזה כיף. לפתוח 30 מתנות בבת אחת. אמא כמובן תחזיר חצי מהן ישר לחנות ותביא במקומן איזה וויי או פלייסטיישן, כי מה כבר אפשר לעשות עם 30 מתנות די דומות אחת לשנייה, תגידו?
ובכל זאת נשאיר כמה משחקים טובים, צעצוע או שניים, בגד חדש וספר – כי ספר זה חינוכי ולא תופס מקום.
ובטרם יגיע היום הנפלא הזה, יש לנו עוד 30 ימי הולדת של כל החברים של הילדים שלנו, לשמוח בהם, להעביר שעתיים של צחוק, הנאה והפעלה מדליקה עם קצת ממתקים ועוגה ופרסים בסוף. כן, ולקנות מתנות לכל אחת ואחת מחגיגות ימי ההולדת הללו.
איך מתארגנים לקניית 30 ומשהו מתנות לילדי הגן או הכיתה, וזה במקרה טוב? שכן מי שהתברך בשניים או שלושה ילדים מוזמן ברגע זה להשוויץ בזיכרון הצילומי שלו ולדלות מהחלק האחורי של המוח את לוח הכפל... רגע נחכה – עלה? יופי. עכשיו תכפילו 30 מתנות בשניים שלושה ילדים, ויש לכם השנה בין 50 ל 100 מתנות ימי הולדת לילדים לקנות. ככה בשביל שלא יגידו שאתם סתם הולכים לעבודה בלי שום תכלית – הנה מצאתם על מה להוציא את המשכורת שלכם!
עם שנות ניסיון ענפות ברזומה שלי, החלטתי לחלוק עמכם את כלל הזהב, כלל מספר אחת שלי לקניית מתנות לימי הולדת לילדים. הטיפ הזה יסייע לכם לקנות מתנות לחברים של הילדים שלכם, תמיד בזמן, תמיד יפות ומרשימות, תמיד זולות, בלי לעקור שן בינה כדי לממן את התשלומים, ולא פחות חשוב: בלי לנסוע פעמיים בשבוע לחנות צעצועים ולבזבז שעה על בחירת מתנות ונסיעות.
זה נורא פשוט, קונים מתנות מראש לכמות גדולה של ימי הולדת ומאפסנים אותן!
ומה עושים בלי פתק החלפה?
תכף נענה על זה, אבל זה לא הכל, הרי אי אפשר לקנות כל דבר, לא כל פריט מתאים לכל מסיבה, לכל גיל ומין ואופי. אז איך מתארגנים על המבצע הזה בצורה הטובה ביותר, ולמי בכלל זה טוב כל העומס הזה?
נתחיל מהסוף, זה טוב מאוד לארנק שלכם וגם לזמן שלכם. אתם באמת רוצים לבלות כל יום שישי בבוקר בטויס אר אס, הפיראט האדום, סטימצקי, כפר השעשועים, פוקס או הפנינג? כמובן שלא. יש לנו דברים טובים יותר לעשות ביום שישי, כמו מניקור וקפה עם חברה. אז בואו נוריד הילוך.
הבעיה העיקרית עם הליכה ממלכתית ורשמית מדי שבוע לחנות, היא שחוץ מלקנות מתנה ב 50 שקלים, שלשמה בכלל ביזבזנו את הבוקר שלנו בחנות צעצועים, אנחנו יוצאים משם עם שקית שנייה של שטויות, צעצועים, משחקים וסתם דברים שאספנו ליד הקופה, בדרך כלל לילדים שלנו או לאחיין חביב / חבר יקר, שיהיה.
אין דרך להיפטר מהמנהג הזה, כי חנויות נועדו לפתות את כל מי שנכנס אליהן, ויש להן דרכים שיווקיות ענפות לעשות זאת. ולכן, ברגע שנכנסתם לחנות צעצועים, אבוד לכם. לעולם תצאו משם עם הרבה יותר ממה שתיכננתם לקנות.
ולכן כל מתנה לילד שעולה 50 שקלים נניח, מסתכמת בפועל בקנייה של 150 שקלים, וההנאה הצרופה הזו בהחלט יכולה לחזור על עצמה מדי שבוע בימי ההולדת הבאים.
הנוהג הזה עוד מתון לעומת מצב מסוכן בהרבה, והוא נקרא: לא חישבתי נכון את הזמנים, לא תיכננתי לעומק את הלו"ז, וכעת אין לי ברירה אלא ללכת לחנות הצעצועים עם הילדים!!
מצב חמור זה הוא בבחינת מפגע ידוע מראש, תכינו 300 שקל ותחזיקו חזק, אין כמעט דרך לצאת מזה. הם יבקשו, ואתם תסכימו. אתם תתחילו לגמגם משהו על זה שרק באנו לקנות מתנה ליומולדת של_____, אבל תוך שלוש דקות הגימגום יוכרע ושני הצדדים יבינו שכולכם הולכים לצאת משם עם הרבה יותר מתנות ממה שתיכננתם לקנות, וכולנו יודעים מי משלם את החשבון.
הדרך היחידה להתגבר על כל המצבים הללו היא לגשת בנחת, באחד מימי השבוע הפנויים שלכם, עם כמה מצלצלים בכיס, לחנות צעצועים זולה יחסית, והעיקר: כזו המאפשרת החלפה בכל מועד וזמן, ללא פתק החלפה, או עם פתק החלפה שאינו מוגבל בזמן! כן, כן, יש חנויות כאלה, בוקר טוב. רשתות רבות מציעות פתק החלפה התקף ל 12 חודשים או החלפה לא מוגבלת בזמן ללא פתק החלפה.
עושים חישוב מהיר של כמה ימי הולדת קרבים, נניח לחודש הקרוב, אם ידועים לכם כל ימי ההולדת – וקונים מתנות לכולם בבת אחת.
בקנייה הזו חסכתם: כמה וכמה נסיעות, הרבה דלק וחנייה, שעות רבות ואיזה כמה ימי שישי, והחשוב מכל: חסכתם די הרבה כסף על קניות נלוות לכל קנייה. ככה זה כשקונים במרוכז.
יתרון נוסף לקנייה מרוכזת הוא שקנייה כזו לפעמים מזכה בהנחות, מבצעים, אחד + אחד וכדומה, שכרגע בדיוק עונים על הצורך שלכם, לקנות הרבה מתנות.
הדבר נכון גם לכל הפעמים שבהם יש מבצע 1 + 1 בחנויות בגדי הילדים או הספרים. נצלו אותם, זה בדיוק הזמן.
אם אינכם יודעים על כל ימי ההולדת הקרבים, קנו מראש כמה מתנות שמתאימות לילדים שונים.
למשל, כמה מתנות לבנים, כמה מתנות לבנות לפי גילאים. ככה כשתוזמנו ליום הולדת, לא תצטרכו לרוץ לחנות, שילפו מתנה מקסימה שכבר קניתם ושילחו את הילד לשעתיים של כיף עם מתנה עטופה ביד.
איך עושים זאת? עוברים על החנות ובוחרים כמה פריטים שיכולים להתאים לילדים שונים, בעלות סבירה. כמה ערכות יצירה לבנות, למשל, או כמה סטים של בובות. מצאתם ערכת הרכבה של סירה / מטוס / מבצר ב 30 שקלים? קנו כמה כאלה ותוכלו תמיד לשלוף מתנה נורמלית ברגע האמת, בלי מאמץ.
ממה להיזהר: לא לקנות יותר מדי! אתם עלולים להיתקע עם מתנות בארון, כאלה שכבר אינן מתאימות לגיל או לתרגיל, מישהו קרוב שרציתם לקנות לו מתנה מושקעת יותר או מתנה ספציפית ועוד התקלויות בעייתיות. ולכן: אל תגזימו וקנו במידה.
לסיכום, מתנות לילדים קנו במרוכז, קנו בזול, קנו במידה, נצלו מבצעים, נצלו שוברים. הבאת מתנה היא מנהג שנועד לשמח ולהעניק תשומת לב לחוגג, לא לגרום לכם לנדוד בכל העיר לחפש מתנות, אז קחו את זה באיזי ותמיד תכתבו ברכה יפה.
בעיולוגיה - ספר מתנה

2 comments:

בלוג מתנות אמר/ה...

אני רוצה לעדכן באתר מקורי ומעניין בשם giftme, הנשלח אליי כאן בתגובה שבטעות חזרה לסייבר ספייס.
האתר מאפשר יצירת דף יום הולדת אישי והזמנת מתנות בדרך קלה, חסכונית ושימושית.
giftme הוא אתר חדש, והחלק האהוב עליי: אתר עם חידוש.
לא מדובר בעוד אתר מתנות ברשת, אלא אתר המאפשר שיתוף בקניית מתנות יום הולדת, ולדעתי יתחבב על הילדים ובעיקר על בני נוער, משום הדמיון הקל שבשיטתו לרשת חברתית, וכל ענייני השיתוף שהחבר'ה כל כך אוהבים.
בקצרה, ילד יום ההולדת יוצר דף יום הולדת ובו מזמין את החוגגים ליום הולדתו. בדף אפשרויות להשתתף במתנת יום הולדת ואפשרות ליצירת ברכות.
המוזמנים יכולים לשלם בכרטיס אשראי בכל סכום שנראה להם, והילד יבחר מתנות מתוך האתר.
מתנות יום ההולדת יגיעו לפני המסיבה, כך מוסבר באתר.
מה הרווחנו? חוץ מהשתעשעות של הילד עם דף יום הולדת אישי וברכות, בחירה עצמאית של מתנות, חיסכון רב במתנות "מבוזבזות" וירידת ערך? חסכנו ריצה לחנויות והרווחנו ילד עם מתנות שהוא באמת רוצה, והרבה מקום פנוי משטויות בבית. דיל לא רע.
בתחילה היה לי קשה להבין מאיזה מקום תצליח אמא של ילד יום ההולדת להתחבר לרעיון ולמעשה "לבקש" מהמוזמנים או "לרמוז" להם על קניית מתנה במקום מסוים.
לאחר מחשבה, אני יודעת בדיוק לאיזה סוג אירועים האתר הזה מתאים, ופוסט בעניין הזה בוא יבוא.

רונן אמר/ה...

אמו של הילד תתחבר לרעיון מהסיבה הזו - היא מציעה להורים דרך נוספת וקלה יותר לקנות מתנה לבן או לבת שלה, בכך היא מאפשרת להם לחסוך את הריצה לחנות ומאפשרת להם גם להוציא 30 ש"ח במקום 40-50 ש"ח שמוציאים בלית ברירה כיום כי בפחות קשה למצוא מתנה שלא מתביישים להביא. ומי שלא מעוניין ירוץ לחנות כרגי...

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl