יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

צ'טמן - מתנה לילדים גדולים


מי אתה chatman ?
צ'טמן, חבר שמתחבר לעולם הוירטואלי של ילדים ומסייע ובעיקר מ"משגע" אותם בזמן צ'טים והעברת מסרים באינטרנט.
אז קודם כל, מה זה צ'טמן ואחר כך: מה דעתי על גאדג'ט חדש לילדים שמתחבר למחשב ולעולם הוירטואלי שלהם?
צ'טמן היא בובה שמשמשת כסוג של חבר אינטראקטיבי בזמן שהילד משחק במחשב, מחפש מידע וכדומה. צ'טמן דובר עברית, בניגוד לטרנדים אחרים שנכנסו לארץ טרם הותאמו לשפה המקומית ויצרו חוסר התאמה לילדים שהשתוקקו להתחיל לשחק אך נדרשו לתרגום ההורים לצדם.
צ'טמן יכול לעזור במציאת משחקים או מידע באינטרנט, הוא משתתף עם הילדים בחיפוש ובגלישה ברשת ואף יכול להתריע על תכנים לא ראויים לילדים. לא ברור לי באיזו מידה ועד כמה מוצלח המסנן שלו, אבל ברור שיצרניו דואגים להדגיש כי הוא בטוח לשימוש עבור ילדים.
יחד עם זאת מודגש באתר, ולדעתי זה ברור אך חייב להיות ממש ברור: צ'טמן אינו מחליף מסנני תוכן מקצועיים, פיקוח הורי על הילד בעת גלישה באינטרנט ותוכנות מקצועיות שמטרתן הגנה על מידע ופרטיות של הילד והמשפחה.
אם מבוגרים יגלשו יותר עם הילדים, הם גם יוכלו לפקח טוב יותר על הנעשה בזמן הגלישה, גם ירוויחו שעת איכות ביחד ובעיקר: יקנו לילד הרגלי שימוש נבון ברשת האינטרנט, כיצד לשמור על בטיחות ברשת, לא למסור פרטים מזהים, באלו אתרים מותר ואסור לו לשחק או לגלוש וכדומה.
לדעתי צ'טמן אינו מתאים לילדים קטנים, וזו רק דעתי הפרטית. לא הייתי רוצה לראות שום גאדג'ט לילדים שמעודד אותם לנהל צ'טים באינטרנט, ויהיו בטוחים עד כמה שאפשר.
צ'טמן אינו מכיל תוכנות צ'טים לכשעצמו, כך שהוא עצמו בטוח לשימוש, אבל הוא מצטרף לצ'טים.
להורים יש שליטה מסוימת על צ'טמן המוגנת בסיסמא, ואפשר דרכה להוסיף מילות סינון כדי למנוע חוסר בטיחות, תכנים לא ראויים ולהתריע על פעילות לא ראויה או לא בטיחותית של הילד באינטרנט.
צ'טמן יכול לקחת חלק בצ'טים או מסרים כמו פייסבוק, מסנג'ר, סקייפ וכדומה. אלה תוכנות שמשתמשים בהם ילדים גדולים, יותר בני נוער מאשר ילדים, ולכן עבורם זוהי תוספת נחמדה.
אפשר לשנות את מצב הרוח של צ'טמן, לבחור לו אישיות והוא כבר ישגע אתכם: הוא ישיר באמצע, יגיד כל מיני דברים מצחיקים ויתריע על סכנה. צ'טמן יכול עזור בזכירה והודעות על אירועים חשובים, כמו יום הולדת של חבר, למשל.
צ'טמן יכול גם לנהל "צ'טים", כלומר שיחות קצרות – אתם כותבים שאלה, צ'טמן עונה.
אתם בוחרים אישיות עבור צ'טמן: האם הוא בן או בת או מה מצב הרוח שלו.
צ'טמן ימצא עבורכם משחקים וסרטונים אם משעמם לכם, אפשר לשאול אותו שאלות ולקבל עזרה במציאת מידע ותשובות ברשת, כולל תמונות.
בקיצור, טרנד חדש ומלהיב לילדים גדולים, מהווה מתנה חמודה לתקופת החגים, אם יש לכם קצת כסף זאת אומרת. צ'טמן, כמו כל גאדג'ט חדש, אינו בגדר מה שאנו מכנים מתנה זולה. עלותו כ 250 שקלים ואפשר לקנות אותו בחנויות צעצועים ומחשבים: טויס אר אס, הפנינג, באג, וכמובן באינטרנט.

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl