יום ראשון, 3 ביולי 2011

מתנות מזכרות מחו"ל


נוסעים לחו"ל? מזל טוב, איזה כיף לכם! קצת שמש, או שלג... תלוי לאן נוסעים, חוף ים אולי, טיולים ומסעות, נופים עוצרי נשימה, אוכל מגוון ומעולה, ושופינג. וגם קניות. שופינג בחו"ל הוא לפעמים חלק בלתי נפרד מהנסיעה שלנו לחול. אנחנו נוסעים לתפוס שקט (או רעש, שוב, תלוי באופי הטיול), לנפוש ולראות דברים אחרים, עולם אחר, תרבות, יופי ונופים שלא רואים כל יום. לאוהבי קניות, נסיעה לחו"ל היא גם הזדמנות לחווית קניות. להסתובב בחנויות שלא רואים כמותן בארץ, בשווקים צבעוניים או חנויות עיצוב מפוארות, לשטוף את העיניים ואת סלי הקניות בדברים חדשים, מעניינים, שלא ראינו בשיטוטי הקניות לשנו בארץ. קניות של בגדים כמובן, אבל גם צעצועים, מוצרי ספורט, חפצי נוי ומזכרות.
אוה, המזכרות. מתנות מזכרות מחו"ל הן אחת הקניות הנפוצות ביותר בנסיעות לחו"ל. למעשה גם מי שלא מתלהב מקניות בחו"ל, קרוב לוודאי ירכוש כמה פריטים למזכרת, מתוך אהבה למקום, השתאות מהנופים או מעוצמת החוויה שהוא עבר בארץ אחרת או במקום חדש, וירצה לקנות כמה מזכרות מהמקום ומהמראות, לעצמו או לחבר'ה הטובים שנשארו בבית.
איזה מתנות מביאים מחו"ל? איך מתכננים קניית מתנות בחו"ל בצורה נכונה? למי מביאים מתנות מחו"ל בכלל? ומה אם אין לי כסף או לא בא לי לבזבז יום שלם על קניות בחו"ל של מזכרות לאנשים שנשארו בארץ?
כל השאלות הללו נכונות, טובות ווהלמות את מצבו של כל ישראלי שנוסע לארץ אחרת.
כל יום חופשה בחו"ל עולה לנו הון. כל שעה. חופשה בחו"ל עולה הרבה כסף מכיוון שהיא כוללת טיסה, לינה, אוכל בחוץ, נסיעות וכמובן כל החוויות והאטרקציות שאנחנו מתכננים. לפיכך כל יום החופשה בחו"ל הוא יקר מאוד, ולבזבז יום שלם מתוך מספר ימי חופשה, רק על קניות של מתנות לקרובינו בארץ, הוא רעיון מוגזם בהחלט.
אם אתם נוסעים לחופשה בחו"ל ובמילא מתכננים יום שופינג, אפשר בהחלט להכניס קניית מתנות לקרובים ביום הזה, ולפנות את כל יתר הימים לטיול ולחוויות אחרות.
הנה כמה טיפים בעניין קניית מתנות מזכרות מחו"ל:
  1. למי אתם קונים מתנות או מתכננים לקנות מתנות מחו"ל? ערכו רשימה קצרה, למשל: הורים, אחים, אחיינים, ילדים, חברים קרובים. חישבו על מי נוהג להביא לכם מזכרות כשהוא נוסע לחו"ל, אולי תרצו הפעם לכבד גם אותו במזכרת מהנסיעה שלכם.
  2. ישנן משפחות שקובעות מראש לא מביאים מתנות מחו"ל, כי זה יקר, כי זה גוזל זמן מהטיול, וכי באמת לא חסר לנו, ברוך השם, כלום. לחילופין, אפשר לקבוע באופן הדדי, שמביאים מתנות רק לילדים, או שמביאים מתנות צנועות בלבד, רק מזכרות קטנות. זה מקל על כולם. זה מוריד עומס ממי שנוסע כעת לחופשה, ויוריד מהבא שנוסע, את הצורך להחזיר במתן מתנה מחו"ל.
  3. קנו מה שאפשר בדיוטי פרי. אם אינכם מרגישים חובה לקנות לכולם מזכרות דווקא מחו"ל, אולי יש קרובים או חברים שתוכלו להביא להם שי מהדיוטי פרי, כמו שוקולד או ערכת טיפוח, בקבוק יין וכדומה. המגוון בדיוטי פרי הוא עצום. על ידי קניית מתנות כבר בדיוטי פרי, אתם חוסכים כסף רב, מכיוון שהקניות בדיוטי פרי וודאי זולות יותר מאשר אתרי התיירות שבהם עוד תיתקלו במהלך הנופש. כמו כן, קניית מתנות בדיוטי פרי, לפי הטיסה, חוסכת לכם הסתובבות בחנויות תוך כדי הנופש, במטרה לחפש מתנות. הנה אתם פטורים וחופשיים מזה, כי את כל הקניות שלכם, או את רובן, כבר סיימתם עוד בארץ. כמו כן, קניית מתנות בדיוטי חוסכת לכם היסחבות עם שקיות, מתנות ומליון מזכרות בכל העולם. השאירו את הקניות בארץ ותוכלו לאסוף אותן אחרי הטיסה חזרה.
  4. מבחינת עלות, עדיף לא לקנות מזכרות דווקא באתרי תיירות, שם המחירים גבוהים מאוד, אפילו פי חמישה. אותו פסלון של מגדל אייפל, פיזה או פסל החירות, יעלה לכם שבריר קטן מהמחיר הזה, בחנויו ברחוב או בשווקים.
  5. גלויות, גלויות, גלויות. ישנן גלויות יפיפיות, מדהימות, מצוירות, אמנותיות וכל מה שתרצו, להשיג בכל מקום. באתרי התיירות והאטרקציות וגם בחנויות ברחוב או בקניון ובשווקים. גלויות לא עולות הרבה כסף, הן יפות, הן משמשות מזכרת מעולה, ישנן גלויות גדולות שאפשר אפילו למסגר והן מצוירות ביד אמן בצורה מדהימה. היתרון הגדול: אין משקל, אין הרבה מה לסחוב, מחיר נוח, זמינות גבוהה.
  6. אל תיסחבו עם דברים שבירים, עם מתנות כבדות או מסורבלות. תצטרכו לעבור איתן נופש, טיולים וטיסה. קנו מתנות קטנות.
  7. קנו מזכרות או מתנות קטנות בחבילות. למשל, חבילות של בונבוניירות קטנות, או לילדים: חבילות של כמה מחזיקי מפתחות או צעצועים קטנים. המחיר משתלם, ובארץ פשוט מפרקים את החבילות ומחלקים לכל אחד מתנה או מזכרת קטנה אחת.
  8. תכננו קניות או תכננו ליהנות מהקניות. קניית מתנות בחו"ל היא באמת עניין מאוד אינוידואלי ואישי, יותר משהיא עניין טכני. אם אתם רוצים להשלים את קניית המזכרות מהר ככל האפשר ולשכוח מזה עד סוף החופשה, קנו מתנות לכולם במקום אחד נוח, עם מחירים משתלמים ושתוכלו למצוא בו מתנות שעונות על צרכי כולם. אם אתם נהנים מקניית מתנות, סיבובי קניות ושיטוט בחנויות, אל תקנו את כל המתנות שלכם בשעה אחת. בחרו מזכרת אישית לכל אחד מכל אתר שאתם מבקרים בו, או מחנויות מסוימות. קניית מתנות באופן כזה תלויה, כמובן, בכמה אתם מסתובבים או נייחים בחופשה שלכם, וכמובן תלויה בכמה זמן עומד לרשותכם.
הכי חושב: ליהנות! אם אתם מעניקים מתנות, עשו זאת רק מכל הלב. שום נתינה אינה שווה את זה, אם היא לא נעשית מרצון שלם והנאה.
מצאו עוד המון רעיונות באתר, מתנות שוות לכל הגילאים, מתנות לגבר, מתנות לילדים, מתנות ליום הולדת.  
אולי תמצאו עניין גם במה שיש לי להגיד על מוצרי הטיפוח החדשים של ג'יימס ריצרדסון, הניתנים לקנייה בדיוטי פרי: קרמים של פיור בודי.  

1 comments:

מתנות מקוריות אמר/ה...

אחח... אכן "קטע מעיק" נושא המתנות מחו"ל. אבל אני מוצאית שהטיפים במאמר אכן נכונים ומגדירים במדוייק מה, מתי ואיפה. אני הכי אוהבת את הרעיון של לקנות דברים בדיוטי פרי שכך חוסך את הטרחה וההתעסקות במהלך הטיול ושלא נדבר על הסחיבה של הכל במזוודות.

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl