יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

מתנות מספרות


דבר אליי במתנות? לא ממש, אבל לפחות: אם כבר מתנות, אז כאלה שאומרות לי משהו.
מתנות עם מסר, מתנות שיש בהן מעבר להחלפת חפצים בינינו, גם רעיון עיקרי של נתינה ומשמעות מאחורי המתנה.
אם חיפשתם מתנות כאלה, יש לי, כרגיל, רעיונות מרעננים עבורכם:
1. מתנות אקולוגיות: מתנות עם מסר אקולוגי, המשדרות מודעות לאיכות סביבה. כל מתנה המיוצרת מחומרים ממוחזרים, לצורך העניין, או על ידי מפעלים קטנים, סחר הוגן וכדומה.
2. מתנות המעניקות חוויה כלשהי: יצירה, בילוי, סרט, סדנה...האפשרויות בלתי מוגבלות. לעיתים קרובות חושבים על מתנות לא מוחשיות כעל ספא, מסאז' או ארוחה. אבל חבר'ה, מה עם מתנה שהיא באמת לנפש? אם החבר שלך אוהב לצלם, קורס צילום משותף הוא לא רק מתנה נפלאה אלא גם דרך מקסימה לבלות יחד. טיול, פסטיבל, תערוכה – כל אלה הן מתנות נפלאות שלא תופסות מקום בבית, ותופסות הרבה מקום בלב.
3. ספרים תמיד אומרים משהו. ספרים הם מתנות מעולות, ואפילו למי שלא תולעת ספרים. למשל, ספרי בישול או ספרי הדרכה, ספרי לימוד של תחום מענין, ספרי צילום או אמנות ועוד.
4. סרט או dvd. מתנה עם מסר, עם משמעות, בדומה לספר. סרט ששניכם אוהבים, או סרט שתמיד רציתם שבן הזוג יראה, סרט שמעביר איזשהו מסר או יכול להתחבר באופן עמוק אל מה שבן הזוג שלכם מרגיש, מתעניין בו או אוהב לצפות.
5. אין לי שום דבר נגד מתנה קסומה כמו חופשה רומנטית. ממש לא. בעיני מתנה כזו אינה נכללת בקטגוריה של מתנות עם משמעות, לעומת זאת. זו בהחלט מתנה רומנטית, יקרה ואין מה לדבר, גם כיפית מאוד. אבל מה מתנה כזו אומרת לנו על עצמנו? על מה שאנחנו מרגישים כלפי מי שאנו נותנים לו מתנה? מה מתנה זו מסמלת? מתנה עם משמעות, תהיה בעיני יותר בכיוון של טיול במקום אהוב, או משהו שמקבל המתנה רצה לעשות מזמן, כמו ספורט אתגרי, קמפינג עם חברים, תספורת חדשה... אתם מכירים את בני הזוג והחברים שלכם יותר טוב ממני.

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl