יום שלישי, 8 ביוני 2010

מתנות לתינוקות לגיל חצי שנה


טוב, אז הגיע איזשהו מאורע שמצדיק קניית מתנות לתינוקות לגיל חצי שנה. מי שיש במשפחתו או בקרב חבריו תינוק קטן, אולי שם לב שקנית מתנות לתינוקות לא מסתכמת בקניית מתנות לרגל יום הולדת או הלידה. חגים, מפגש משפחתי, פסח, ראש השנה או כל מאורע חגיגי אחר גורם לנו לחפש מתנות לא רק לגיל שנה, ללידה או ליום הולדת, אלא גם לגילאים לא עגולים, כאלה שבאמצע השנה.
בגילאים הרכים הללו יש הבדל בין תחומי העניין של תינוק בגיל שנה לבים גיל חצי שנה, מכיון שההתפתחות של תינוקות מהירה בשנה הראשונה. בלידה, קנינו לתינוק או לתינוקת מתנות שמתאימות יותר להורים: התינוק עוד לא ממש עושה משהו משמעותי וודאי שאינו משחק עם צעצועים, ולכן קנינו מתנות שאין בהן פעילות יתרה. למשל, דיסקים עם מוסיקה נעימה, בובות רכות, בגדים או ציוד לתינוקות.
בגיל חצי שנה התינוקות כבר זוחלים או יתחילו לזחול בקרוב, בקרוב יתחילו לשבת בעצמם ולהתחיל לשחק בצעצועים שלהם. גיל שנה זה כבר סיפור אחר, ותכף הם מתחילים ללכת ולדבר.
אז אם אנחנו בכל זאת צריכים לחפש מתנה לגיל חצי שנה, לכבוד איזשהו מאורע שהוא לא יום הולדת – על מה כדאי ללכת? מה תינוקות בני חצי שנה אוהבים לעשות?
התשובה פשוטה מאוד:
בגיל חצי שנה תינוקות אוהבים אמבטיה! מתנה לגיל חצי שנה יכולה להיות מקסימה ומשמחת אם תכלול צעצועי אמבטיה פשוטים. דגש על פשוטים. ברווזי גומי, סט צורות או דמויות מ"סול" עבה (חייב להיות סול עבה כדי שהתינוק לא ינשוך או יקרע חתיכות ממנו, לבל יבלע אותם) וכדומה. בגיל חצי שנה מומלץ להמנע מקניית צעצועי אמבטיה מפוארים ויקרים, לא רק בגלל הכסף אלא בעיקר מכיון שלתינוק עדיין אין מה לעשות בהם, הוא לא יכול לשחק איתם ולכן לא נהנה מהם. טירות, בריכות, משפריצי מים מתוחכמים, מגלשות ומנהרות – כל הצעצועים הללו טובים לגיל שנתיים, שלוש ואפילו ארבע וחמש. אך תינוקות בגיל חצי שנה – שנה יכולים לשחק בקלות עם צעצועי אמבטיה עמידים ופשוטים כמו ברווזים או דמויות גומי, כדורים רכים וכדומה. גם ספוג רך לאמבטיה בצורת דובי או בובה חמודה יכול להיות מתנה טובה לגיל חצי שנה.
מה עוד תינוקות אוהבים לעשות בגיל חצי שנה? תשובה פשוטה שנייה: לאכול!
בגיל חצי שנה תינוקות סופסוף מרחיבים את התפריט שלהם, ומעתה הוא כבר לא כולל רק תחליף חלב (או הנקה), אלא גם מזון מוצק (טחון), כמו ירקות ופירות, ובהמשך גם עוף.
מה זה אומר? שגם התינוק וגם אמא צריכים מלאי די גדול של:
צלחות אוכל קטנות מפסלטיק, צלחות אוכל לדרך (כאלה עם מכסה), צלחות אוכל מחולקות לטיולים עם מכסה, כוסות שתייה עם מכסה ופיה, כפיות פלסטיק רכות ואיכותיות, סינרים מבד או סינרי גומי / ניילון שקל לשטוף ולנקות.
ברשימת "ציוד אכילה לתינוק" נכלל גם כסא אוכל, או אם כבר נרכש אחד כזה, אז כסא אוכל נייד.
כסא אוכל נייד הוא מתנה לגיל חצי שנה שכל אמא או אבא ישמחו לקבל. מדוע? כיוון שיש להם בבית כסא אוכל שנוח בו להאכיל את התינוק. אך אם הולכים לארוחה משפחתית או למסעדה, קשה להושיב את התינוק לארוחה: השולחן כבוה מדי, העגלה נמוכה מדי (וגם עלולה להתלכלך מאוד) ואז מתחילים להושיב את התינוק על הברכיים והוא נודד בין כל יושבי השולחן...כדי שאמא או אבא שלו יוכלו לרגע לתת איזה ביס בשקט בעצמם.
כסא אוכל נייד טוב הוא כסא אוכל מבד, הוא נוח לתינוק ומתאים להלבישו על רוב הכסאות הרגילים. הוא קל ונוח לנשיאה, מתקפל לגודל של חולצה או תיק קטן ולכן אפשר לקחת אותו כציוד קבוע בתיק ולהוציא כשצריך.
הנה עוד רעיונות של מתנות לתינוקות לגיל חצי שנה:
דיסקים עם מוסיקה או שירי משחק
DVD של שירי משחק
בובות כפפה או בובות של תיאטרון בובות שאפשר לשמח איתן את התינוק ולעשות לו הצגות
כלי נגינה קטנים, בטיחותיים שמשמיעים צלילים נעימים
צעצועים שיתאימו לגיל 8-9 חודשים כמו: קוביות פלסטיק חלולות שנכנסות אחת בתוך השנייה, רעשנים לתינוקות, הך פטיש, ספרים לפעוטות בכריכה קשה ונשטפת, ספרונים לאמבטיה. מחפשים עוד מתנות לתינוקות? נסו מתנות לגיל שנה

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl