יום ראשון, 6 ביוני 2010

מתנות לגיל שנה


מתנות לגיל שנה, יום הולדת ראשון לתינוק או תינוקת אהובים!
מה מביאים מתנה לגיל שנה לתינוק או תינוקת? בגיל זהה, לשמחתנו, עדיין אין הבדל משמעותי בין מתנות לבנים לבין מתנות לבנות, מתנות לגיל שנה מתאימות גם לבנים וגם לבנות, תינוקות בגיל הזה (עדיין) מגלים עניין במשחקים דומים, בגיל שנתיים ושלוש מתחילים להתעורר העדפות שונות, וגם בגילאים הללו עדיין אפשר להביא משחקים וצעצועים שמתאימים לשני המינים.
מתנות לגיל שנה צריכות להביא בחשבון את היכולות של התינוק: לרוב זה לא גיל שהולכים או מדברים בו, אבל כבר כן זוחלים, "מפטפטים" ואוהבים לשחק.
לדעתי מתנות לגיל שנה צריכות להביא בחשבון את תחומי העניין של התינוק. אז מה מעניין תינוקות בני שנה? מוסיקה, תנועה, תחושת הצלחה בדברים קטנים, מוטוריקה, אמא וקרובי משפחה ובכלל אנשים שהוא לומד לזהות ולהכיר באופן קבוע כמו: דודים, סבא וסבתא וכדומה. מה עוד? ישנם תינוקות בגיל שנה, ובמיוחד בקיץ, שאוהבים בריכה – ובוודאי אמבטיה!
מתנות לגיל שנה יהיו מוצלחות מאוד מתחום המים, אמבטיה או בריכה, מוסיקה, צעצועים קטנים ולא מסובכים.
יש אנשים שאוהבים לתת מתנות לגיל שנה שמתאימות יותר לגיל שנה וחצי "שיהיה", "עוד מעט זה יתאים" – זו דווקא מחשבה נכונה. אם התינוק מילא מקבל המון מתנות, ובמיוחד ביום הולדתו, אפשר להביא מתנות שיתאימו לגיל שנה וחצי. יחד עם זאת, אל תגזימו. בית בובות לילדה בת שנה זו קנייה שתתעכב עוד כמה שנים עד שבאמת יימצא לה שימוש. לעומת זאת מטבח קטן או צעצועי מטבח, סלסלה עם פירות פסלטיק או דמויי-אוכל מיוחדים למשחק פעוטות, זה משהו שיכול לעניין תינוקות קצת אחרי גיל שנה, וגם אם לא מתאים בול כרגע, יהיה מהנה מאוד בעוד כמה חודשים.
הנה רעיונות של מתנות לגיל שנה בכל מיני מחירים וגדלים. זיכרו: במיוחד בגיל שנה, לתינוק ממש לא משנה אם קיבל מתנה גדולה או קטנה, העיקר זה לשמח!
מכיון שהרבה פעמים מתנות לגיל שנה הן למעשה מתנות לאמא (או להורים) ולא לתינוק, אפשר להביא ביגוד או ציוד לתינוקות שיהיה שימושי, למשל:
1. בגדים קלים לקיץ, מכנסיים באורך הברכיים (הם זוחלים על הרצפה...), או לחורף: אוברלים נוחים.
2. גרביים קטנות לתינוקות זוחלים
3. סינר, צלחות פלסטיק צבעוניות וכפיות פלסטיק לאוכל
4. כוס שתייה לפעוטות
5. כסא אוכל נייד מבד לתינוק
6. מנשא גב טיולים
7. בריכת פלסטיק קטנה
8. ספר מתכונים לתינוק
מתנות לגיל שנה שמיועדות לתינוק:
9. צעצועי אמבטיה
10. ספוג לאמבטיה בצורת חיה או בובה
11. תיאטרון בובות או כמה בובות תיאטרון. היות והתינוק אוהב בעיקר לשחק עם אמא שלו ושהיא עושה לו פרצופים והצגות, אפשר לקנות כמה בובות כפפה שאיתן משמחים את התינוק בהצגות או שירי משחק.
12. דיסקים, ספרים או DVD של שירי משחק והפעלה לתינוק
13. סט כלי ים או כלי חול! היא מתנה מעולה לגיל שנה, בגיל זה תינוקות מגלים את המשחק בארגז החול או בים ומאותו רגע לא עוזבים את החול הזה למשך כמה שנים... כמה צעצועי פלסטיק, דלי וכפות יספקו שמחה גדולה.
14. כל מיני צעצועים שנכנסים אחד בתוך השני: קוביות בכל מיני גדלים, צעצועים שמנגנים כשמכניסים לתוכם כדורים, הך פטיש וכדומה. בגיל הזה תינוקות אוהבים משחקי "קוקו", לראות דברים נעלמים ומופיעים שוב וזה מרתק אותם.
15. שק קוביות מגה בלוקס או דופלו בכל הצבעים.
16. עגלה עם בובה (שתתחיל להיות שימושית יותר בכיוון גיל שנה וחצי)
17. מטבח צעצוע (שילהיב מאוד רק בגיל שנה וחצי)
18. צבעי אצבעות: מתאימים מאוד בתור מתנה לגיל שנה. צבעי אצבעות הם כמו צבעי גואש, אך יותר דלילים ונשטפים במים. יש לוודא שהצבעים אינם רעילים. מה אפשר לעשות עם צבעי אצבעות? לתת לפעוטות לצבוע (בלי מכחול, עם הידיים) על גבי דף גדול או ניילון קשיח.
19. צבעים עם כדור בקצה. אלה צבעים מיוחדים לפעוטות, הם יכולים לאחוז אותם בקלות כי כל צבע בצורת מקל עם כדור, הפעוטות מחזיקים בכדור הקטן בהצלחה, עם כל כף היד, וכך יכולים לצבוע בקלות, לעומת אחיזת צבעים "רגילים" שיותר קשה עבורם.
20. מברשת שיניים ראשונה. מתאימה בתור מתנה לגיל שנה, לילדים שיצאה להם שן ראשונה או כמה שיניים. חשוב לצחצח שיניים ותרגל צחצוח כבר מהשן הראשונה. מברשת שיניים מיוחדת לתינוקות, מברשת רכה שקל לאחוז אותה.

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl