יום שני, 4 באפריל 2011

מתנה אקולוגית: סל קניות רב פעמי


נכון, אנחנו מקבלים בחנויות ופה ושם, מדי פעם נזרקים לכיווננו סלי קניות רב פעמיים.
הסל הירוק, למשל, שמשמש לקניות מזון בסופרמרקט, סלי קניות רב פעמיים מחולקים גם ברשתות בגדים מסוימות.
ועדיין, רובנו הולכים לקניות בידיים ריקות (כלומר, בלי אף אחד מהסלים הנ"ל), וחוזרים בידיים מלאות (שקיות ניילון מזהמות). במקרה הטוב, או נאמר: הפחות גרוע, אנו חוזרים עם שקיות נייר. במקרה פחות חמור, שקיות נייר ממוחזר.
אבל אם לצטט הסבר אקולוגי שקיבלתי פעם מאיזשהו פרופסור, כל הפתרונות הללו אינם באמת תורמים לסביבה באופן משמעותי. שקיות הניילון מזהמות ואינן מתכלות. שקיות הנייר עשויות עצים, או במקרה הפחות גרוע, נייר ממוחזר. נייר ממוחזר צורך המון מים לייצורו, מה שכידוע אין לנו.
הפתרון האמיתי לבעיית השקיות שלנו, היא לחזור כמה עשרות שנים אחורה, ולהשתמש בסלי קניות רב פעמיים. לא רק בסופר.
אם אתם יוצאים לקניות בגדים או סידורים, לשופינג או כל ס.ד אחר, קחו איתכם בתיק סל קניות, שבו תרכזו את כל הקניות שלכם.
במקום להסתובב עם מיליון שקיות ניילון שאין לכם מה לעשות איתן, הן מתפזרות ומכבידות עליכם, ואחר כך שוכבות בבית בארון שמתחת לכיור למשך מיליוני שנים עד שהן נזרקות... פשוט תצאו מהבית עם סל קניות רב פעמי. כזה עשוי בד, או יותר טוב: בד לא ארוג, שהוא ידידותי לסביבה.
בעיני סל קניות רב פעמי הוא מתנה קטנה וחמודה, שמתאימה בעיקר לנשים, בשל העיצובים, אבל בהחלט יש מצב שיקומו כאן בקרוב עיצובים מתאימים גם לגברים, או פשוט ללכת על סלי קניות בגוונים אחידים עבור גברים. כאלו קיימים הרבה, ואפשר לעשות מזה מתנה נחמדה לגבר, בקלות.
ישנם סלי קניות גדולים המתקפלים לתוך עצמם, לצורת לב, למשל. הגודל המתקבל הוא כגודל ארנק כסף קטן, וניתן בקלות לשאת את הסל בתוך התיק.
בשעת הצורך, וכשצריך יותר מקום לנשיאה, פשוט מוציאים את הארנק הקטן והופכים אותו ברגע אחד לסל קניות גדול.
בשל העיצובים החמודים של הסלים הללו, לי נראה שהם בהחלט יכולים להינתן בתור מתנה קטנה וחמודה לאישה, לחברה או אחות, לחג או סתם כדי להפתיע במשהו חמוד.
תיהנו, וקניות נעימות!
כוס אקולוגית
מתנות

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl