יום שני, 3 בינואר 2011

מתנה מקורית לילדים: דומינו ראלי


נכון שזה מעצבן שכל משחקי הקופסא בעולם חוזרים על עצמם? מכירים את זה שאחרי חגיגת יום הולדת יש לכם 20 משחקי קופסא שאין לכם מקום לאחסן אותם, אין לכם מה לעשות איתם, והילד לעולם לא יספיק לשחק בכולם עד יום ההולדת הבא? חצי מהם דומים אחד לשני והעיקרון חוזר על עצמו: קוביה, לוח או קלפים עם איזשהו סיפור מסגרת משתנה. כמה משחקים הילדים כבר צריכים?
לפעמים הם היו מעדיפים לקבל מתנה אחרת, אבל משחקי קופסא הם עדיין המתנה השכיחה ביותר לילדים בגילאי גן חובה והכתות הנמוכות, מהסיבה הפשוטה שצעצועים מעסיקים אותם פחות, ומשחקים הופכים להיות מתנה הגיונית יותר ויותר.
אז הנה משחק לא מצ'עמם, לא חוזר על עצמו, מקורי והכי מרגש: משחק מגניב וכייפי! מתנה יותר מושלמת מזו יכולה להיות, תגידו? אז זהו, שיש עוד.
המחיר: מחיר מתנה זו גמיש למדי, מאחר והמשחק דומינו ראלי מגיע בערכות שונות ומגוונות, החל מערכות בסיסיות שעלותן כ 50-70 שקלים, ועד ערכות גדולות של 100 ומשהו שקלים, ואפילו ערכה ענקית שכבר נחשבת מתנה מפוארת ממש.
אז מה יש במשחק הזה שקנה אותי בתור מתנה מקורית מושלמת ומעניינת?
המון אבני דומינו צבעוניות שנוח לבנות מהן מסלולי תגובת שרשרת בכל מיני צורות, וכמה מסלולים מגניבים עם הוראות מפורטות ופשוטות למדי. כל ערכה כוללת מסלול אחר, או שילוב של כמה מסלולים, וזה כבר תלוי בגודל המתנה שאתם רוצים להעניק.
ערכה עם מסלול לולאה (לופ) ורכס "גב הגמל", ערכה מדליקה הכוללת אבני דומינו ושני מסלולים. מתאימה לילדים (בנים ובנות) בכתה א' – ג' לדעתי, אך יכולה להתאים גם לגילאי גן חובה וגם לילדים גדולים יותר, כמובן – תלוי במידת העניין שלהם.
ערכות נוספות כוללות מעלית ומסלולים מדליקים אחרים. ישנה גם ערכה בסיסית הכוללת רק אבני דומינו צבעוניות, בכמות גדולה. מתאימה לילד שכבר יש לו את אחד המסלולים ורוצה לבנות מסלולים ותגובות שרשרת ארוכות יותר.
כדי להימנע מהתופעה הידועה, שאבן דומינו אחת נופלת, ומפילה את כל השרשרת בטרם סיימתם לבנות את המסלול, השאירו תמיד מרווחים קטנים בין קבוצות של אבנים, והשלימו את המרווחים רק בסוף הבנייה. באופן כזה, גם אם אבן אחת נופלת, היא מפילה אחריה רק קבוצת אבני דומינו אחת ולא את כל המסלול שעמלתם עליו. מתנה חכמה, מעסיקה ומהנה!

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl