יום שלישי, 28 בספטמבר 2010

מתנות שוות לכולם


הסלוגן החדש של רשת הפנינג החזיר אותי, אני מודה, שנים רבות אחורה. אל הפעם הראשונה שכף רגלי דרכה בחנות מתנות מקסימה, גדולה, מלאה בהפתעות בשם הפנינג.
הפנינג אכן היה שם.
קישוטים ופריטי נוי, כלי כתיבה מכל הסוגים, בובות, מחזיקי מפתחות, תיקים, קלמרים, ארנקים, פוסטרים וכובעים מדליקים ואפילו ממתקים. הכל היה שם, מתנות לעצמך או מתנות לאחרים, כל מה שרצית ובתצוגה שאי אפשר להתעלם ממנה.
שיטוט בחנות הזו היה בילוי קטן בפני עצמו, עוד בימים שלא רבות היו רשתות השיווק, מתנות, כלי בית וכו' בארץ. למעשה היו כאן מעט רשתות והמבחר לא היה גדול. בחנות הזו היה משהו מיוחד, ועד היום נדמה לי, שבכניסה לחנות מתרחש איזה קסם, ותחושה של "מה מצפה בין המדפים" עולה בי.
לא תמיד קניותיי שם עלו יפה, לא תמיד אפשר למצוא את מה שמחפשים, לא תמיד במחיר המתאים – אבל תמיד יהיה משהו מיוחד.
איכשהו בכל סניף יש אווירה אחרת, מוצרים קצת שונים (ואף מחירים שונים). יש סניפים שבהם מוכרים מעולים ומקצועיים לעומת סניף שבו ביקשתי עזרה במציאת מתנה עבור ילד בן 8 והציעה לי המוכרת החביבה סט חיות מפלסטיק, משהו שילדים משחקים איתו בסביבות גיל שנה – שנתיים ועד מקסימום שש, ולאחר מכן הוסיפה והציעה לי דמויות של בוב הבנאי או משהו בסגנון ולא הבינה את פליאתי כלל ועיקר. מוזר.
באותו סניף קניתי לבסוף דמויות (לילד אחר וקטן יותר) מסוימות במחיר 59 שקלים, ויום למחרת בסניף אחר מצאתי את אותן דמויות בדיוק ב 9.90 ! כמה מרגיז, אמרתי למוכר שענה לי שזהו מבצע, וכל סניף רשאי להחליט על מבצע משל עצמו למוצרים מסוימים, או משהו כזה.
פרט לשתי התקריות הללו, לאורך שנים יצאתי מרוצה מהחנויות שלהם.
הסלוגן האחרון של הפנינג – מתנות שוות לכולם, הוא סלוגן מעולה בעיני.
הפנינג, הייתה חנות מתנות מצטיינת בתחומה, שידרה תדמית של איכות, מקוריות ואיך לאמר, המילה "להיט" בהחלט התאימה לתדמית שלה.
בשנים האחרונות קמו בארץ כמה רשתות גדולות מאוד, שמציעות לא רק מבחר עצום של צעצועים, מתנות וגאדג'טים, אלא עושות את העבודה הזו במחירים אטרקטיביים במיוחד, טויס אר אס עם מבצעים מצוינים ומותגי הבית שלה, הפיראט האדום שתמיד אפשר למצוא בו מתנות במחירים זולים ומבחר ענק של מתנות וצעצועים לכל הגילאים, כפר השעשועים עם מבחר גדול, מחירים זולים יחסית ומחלקת חומרי יצירה גדולה, וכמה רשתות נוספות.
קניית מתנות לימי הולדת לילדים מעולם לא הייתה קלה יותר: הולכים לחנות גדולה, מחליטים על תקציב, גיל, כיוון – קונים, עוטפים ויוצאים.
בסלוגן שלה "מתנות שוות לכולם", אפשר לשמוע לדעתי את הדברים הבאים (וזו רק הפרשנות הבלתי מקצועית שלי):
1. המתנות שלנו שוות. אל תשכחו את זה. כל אחד יודע שכשהוא פותח מתנה מהפנינג, זו מתנה שווה. לא עוד מתנה, אלא משהו איכותי, שווה, מקורי.
2. שוות לכולם. כלומר, שוות לכל כיס. נכון, יש לנו מתנות שוות, אבל היי – שזה לא יגרום לכם להדיר רגליים מכאן – אל תפחדו, זה לא עד כדי כך יקר!
3. מתנות לכולם, כלומר: לכל גיל.
הפנינג היא חנות איכותית והסניפים שלה אינם ענקיים כמו רשתות הצעצועים, אבל היא מציעה מגוון גדול של מוצרים: בית ספר, כלי כתיבה, צעצועים, משחקים, גאדג'טים, גיל הרך, בני נוער וכמובן טרנדים ולהיטים. לשמור על ייחוד בתוך כל זה זו משימה לא פשוטה ולכן הסלוגן "מתנות שוות לכולם" כה גאוני בעיני.
מתנות

 
מתנות | מתנות לגבר | מתנות ליום הולדת © 2008. Design: ~ Sweet Baby Girl